00/ The Challenge

Met meer dan 20 jaar lesgeven op de teller en een Franstalige man in huis, kent Hilde Desmet de kneepjes van het taalleren als geen ander. In haar vrije tijd bedacht ze een creatief concept om haar taalpassie en lessen ook online te kunnen uitdragen: taalverhalen voor anderstaligen.

Ze popelde om haar eigen product te lanceren en zocht versterking bij ons om haar droom om te zetten in een werkbaar, online businessconcept. Via de start-up ‘Linguamuse’ hoopt ze mensen die hun Nederlands, Frans of Engels willen onderhouden of bijschaven ook vanop afstand te kunnen motiveren. Allez, en route!

  • strategie
  • logo en huisstijl
  • informatie architectuur (IA)
  • user experience (UX)
  • art direction
  • webdevelopment
  • copywriting
2 linguamuse quote nederlands interactief soapverhaal

01/ Strategy

Hilde Desmet gaf ons de vrijheid om het project van A tot Z uit te werken. And we had a blast! Onze monsters gingen aan de slag met het brondocument, deelden het liefdesverhaal op in 24 behapbare paragrafen. Nadat we ons verdiepten in de UX van het taalleren, bepaalden we ook de volledige online gebruikersflow en informatiearchitectuur. Intussen werkten we ook de businessstrategie uit, die aan de basis lag voor de verschillende abonnementsformules en de call to actions.

02/ Identity

Parallel werkten we ook aan het logo en de huisstijl. We sloegen de handen in elkaar met illustrator Zwoltopia, die de frisse, jonge look & feel van de site mee bepaalde.

03/ Essentials

We focusten ons op het online product (dat valt of staat met een goed functionerende website) en werkten ook de Facebooklancering uit. We begeleidden het development, samen met Figure8.