00/ The Challenge

In 2016 besloten acht financiële consultants hun krachten, kennis en expertise te bundelen. Ze startten samen een nieuw coöperatief verhaal en doopten het Octavio. Ze deelden niet alleen een stukje loopbaan, maar ook eenzelfde mensgerichte aanpak en visie op de toekomst van de financiële dienstverlening. Lobkey Monster gaf de laatste strategische zet, waarmee ze vlot uit de startblokken konden schieten.

  • Strategie
  • grafisch ontwerp
  • informatie architectuur (IA)
  • webdesign
  • art direction
2 octavio – quote nederlands van autonome vermogensbegeleiders

01/ Strategy

Tijdens een verkennende en verdiepende audit tekenden we de verschillende customer journeys uit en bepaalden we de (brood)nodige communicatietools. Meer dan een naam, een logo en een eenvoudige pdf die gebruikt werd als website hadden ze bij de opstart niet. Voor de 8 Octavio vennoten staat de vertrouwensrelatie met de klant kost wat kost voorop. Daarom besloten we eerst in te zetten op de relatie met bestaande klanten onder deze nieuwe naam. Pas in een tweede fase zouden we de pijlen richten op het uitbouwen van een nieuw klantenbestand.

02/ Identity

Eenmaal het basisverhaal scherp stond, vertaalden we dit naar een gepaste beeldtaal en huisstijl, zowel online als offline. De fotoreeks en het kleurenpallet ademen vertrouwen uit en benadrukken de zachte, menselijke kant van de zaak.

03/ Essentials

Met die stijl en de belangrijkste contactpunten in het achterhoofd, werkten we een DenkWijzer (nieuwsbrief) uit, bedachten we de KennisDagen, zorgden we voor een verduidelijkende website en maakten we een overzichtelijke brochure. Deze communicatiemiddelen maken deel uit van het breder communicatieplan, waarin de vertrouwensband met de klant stap voor stap versterken en verzilveren. Vandaag zijn we Octavio’s vaste communicatiepartner.