00/ De uitdaging

In 2016 besloten acht financiële adviseurs om hun kennis en expertise te combineren. Zij richtten samen de coöperatieve entiteit Octavio op. Hun bedrijf groeide in ijltempo en al snel stonden zij voor de uitdaging om hun marketing- en communicatie-inspanningen te stroomlijnen. We namen hun gezamenlijke aanpak en gemeenschappelijke visie op de toekomst van de financiële dienstverlening als uitgangspunt om een toekomstbestendig merk vorm te geven.

  • Strategie
  • copywriting
  • logo & huisstijl
  • grafisch ontwerp
  • fotografie
  • art direction
  • informatie architectuur (IA)
  • wireframes
  • webdesign
  • webdevelopment
Octavio is een team van autonome vermogensbegeleiders, elk met hun eigen expertise | Fotografie | Art direction

01/ Strategie

Alle acht partners wilden dat hun merk de nauwe relatie met hun klanten zou benadrukken. Tijdens een diepgaand auditproces brachten we de juiste klanttrajecten en communicatieaanpak voor hun bestaande klantenbestand in kaart. In nauwe samenwerking met alle partners hebben we zo een gedegen klantgerichte strategie ontwikkeld.

02/ Identiteit

We hebben hun merkbelofte vormgegeven, hun elevatorpitches geschreven en de persoonlijke aanpak van Octavio vertaald in een krachtige identiteit. Kleuren, foto’s en design benadrukken de menselijke aanpak die Octavio zo trots toepast.

03/ Essentials

We hebben de website van Octavio helemaal opnieuw opgebouwd en drie aanvullende communicatiehulpmiddelen ontwikkeld om hun klantbenadering te ondersteunen: een driemaandelijkse DenkWijzer, een aantal onderwerpgerelateerde evenementen (KennisDagen & ExpertAvonden) en twee verklarende brochures (een voor klanten, een voor partners).

Wat zijn jouw uitdagingen?

Neem contact met ons op en vertel ons alles over jouw project, bedrijf of organisatie.

Maak kennis met de monsters