00/ De uitdaging

Tien jaar geleden ontwikkelde Chris Vandenberghe een praktische planningstool. Hij lanceerde zijn slimme SaaS-oplossing en kreeg al snel zijn eerste klanten. Hij doopte de software ‘DPlanAid’ en stap per stap, klant per klant, groeide zijn bedrijf.

In de volgende fase van zijn groeistrategie realiseerde hij zich echter dat potentiële leads de door hem aangeboden Dynamic Planning Aid niet meteen herkenden zonder zijn persoonlijke betrokkenheid en uitleg. Een stevige rebranding werd onvermijdelijk om een toekomstbestendig merk te ontwikkelen. Daarom startten we met het herstructureren van zijn merk en het herschrijven van de DPlanAid-gebruikersverhalen.

  • Strategie
  • naamgeving
  • copywriting
  • logo & huisstijl
  • grafisch ontwerp
  • informatie architectuur (IA)
  • wireframes
  • webdesign
timaster interne review van logo & huisstijl | Logo & huisstijl | Grafisch ontwerp

01/ Strategie

We brachten de eigenaar, hoofdontwikkelaar, verkoopmanager en Unizo-adviseur rond de tafel en organiseerden drie auditsessies. We brachten zorgvuldig de geschiedenis van DPlanAid als merk en organisatie in kaart, identificeerden alle sterke punten en mogelijkheden tot verbetering en legden de potentiële drempels voor verdere groei vast.

De analyse van het product, het merk en de markt gaven duidelijk aan dat de volgende stap moest worden gezet in een B2B-omgeving. De auditsessies resulteerden in een sterke groeistrategie en we brachten de customer journeys in kaart die we moesten verkennen.

 

“Ik was zo trots op mijn software-oplossing dat ik echt dacht dat DPlanAid zichzelf wel zou verkopen. Ik was ervan overtuigd dat de efficiëntie van DPlanAid zonder uitleg zijn waarde zou bewijzen, maar de merkanalyse-audit wees uit dat ik me had vergist. Onze B2B customer journeys geven nu de nodige uitleg.”

02/ Identiteit

Hoewel de merknaam DPlanAid alle elementen bevat om de Dynamic Planning Support Tool uit te leggen, roept de naam te vaak het idee van een NGO op. De tool was gegroeid, terwijl de communicatie en branding waren blijven steken in het vorige decennium. Tijd voor innovatie!

Een namestorming-sessie resulteerde in de unanieme keuze voor ‘timaster’ als nieuwe merknaam – en de baseline ‘unlock your planning potential’ werd toegevoegd. We hebben het handelsmerk ‘timaster’ beschermd en gedeponeerd bij KOB, en we hebben een volledig nieuwe visuele identiteit ontworpen.

timaster visitekaartjes | Logo & huisstijl

03/ Essentials

Om de professionele kwaliteit en betrouwbaarheid van de tool te promoten, moest alle DPlanAid-communicatie worden herzien en van naam worden veranderd. Vanwege de beslissing om te richten op de B2B markt, zijn we, in nauwe samenwerking met de verkoper, begonnen met het aanpassen van de bedrijfspresentatie en de elevator pitch.  Vervolgens hebben we ons gericht op de SaaS-oplossing en hebben we de nieuwe visuele identiteit in elk facet van de tool geïntegreerd. De volgende stap is de vernieuwing van de website – deze is binnenkort beschikbaar!

timaster planningstool | User interface

Wat zijn jouw uitdagingen?

Neem contact met ons op en vertel ons alles over jouw project, bedrijf of organisatie.

Maak kennis met de monsters