00/ De uitdaging

De Vlaamse Ardennen wordt getypeerd door een uniek landschap. Het weidse, rollende landschap en de rust maken de regio de perfecte wandelbestemming in Vlaanderen. Na jaren van investeringen in een infrastructuur van onderling verbonden routes wilde de regio haar bijzondere eigenschappen beter aan de buitenwereld presenteren.

  • Communicatie strategie
  • digitale strategie
  • campagne
  • content productie
  • copywriting
  • logo & huisstijl
  • grafisch ontwerp
  • fotografie
  • social media
  • webdesign
Wandelen in de Vlaamse Ardennen met een wandelkaart

01/ Strategie

Na 850 km van hun wandelnetwerk te hebben gepland en bewegwijzerd, wilde het VVV-kantoor in de Vlaamse Ardennen van de investering profiteren. Daarom besloten we om de campagne een eigen identiteit te geven. ‘Het Wandelwalhalla’ werd geboren en we begonnen met een serieuze imagoboost. We voegden een sterke benadering voor contentmarketing toe en gaven het merk over aan de kracht van influencers.

Logo wandelwalhalla | Logo & huisstijl

02/ Identiteit

Een breed toepasbare campagnetitel, met een vleugje heldendom en een slimme alliteratie: ‘Het Wandelwalhalla’ is de perfecte basis voor indrukwekkende verhalen, mooie verslagen en een lange lijst van gedeelde bezoekerservaringen. Inclusief elegant lettertype en kleurrijke beelden.

03/ Essentials

Tot nu toe hebben we het aantal social-mediabezoekers van de regio verdrievoudigd tot bijna 22.000 volgers; hebben we een verwaarloosbaar opt-out-cijfer bereikt (hoera voor relevante inhoud!); hebben we de e-maildatabase van abonnees met 50% uitgebreid; en kleine wandelkaarten ontworpen die meer dan 45.000 keer zijn gedownload.

Wat zijn jouw uitdagingen?

Neem contact met ons op en vertel ons alles over jouw project, bedrijf of organisatie.

Maak kennis met de monsters