00/ The Challenge

Van de Vlaamse Ardennen dé wandelbestemming van Vlaanderen maken. Binnen de twee jaar, met een activerende campagne. Met die ambitie en bijhorende hoe-vraag schreef Toerisme Vlaamse Ardennen de pitch uit die Lobkey Monster na vijf rondes binnenhaalde. Het Wandelwalhalla lokte intussen al heel wat Vlamingen naar de Vlaamse Ardennen.

  • Strategie
  • Copywriting
  • Grafisch ontwerp
  • Content creation
  • Informatie
  • Web design

01/ Strategy

Na het uitstippelen en bewegwijzeren van 850 km wandelnetwerk wilde de toeristische dienst van de Vlaamse Ardennen deze investering graag actief verzilveren. Lobkey Monster maakte de strategische keuze om de campagne een eigen identiteit te geven, die een eigen avontuurlijk leven zou kunnen leven. Op die manier werd de campagnenaam een sterk merk en een kwaliteitslabel dat kon geïntegreerd worden in de huidige huisstijl. Een imagoboost en tactisch marketing- en contentplan zou de mensen over de laatste regionale drempel moeten trekken. En avant, marche!

02/ Identity

Een breed inzetbare campagnetitel met een vleugje heroïek en een fijne alliteratie. Het ‘Wandelwalhalla’ heeft het allemaal. De ideale uitvalsbasis voor straffe verhalen, fijne reportages en andere gedeelde ervaringen van bezoekers. Met een eigen, zwierig lettertype en kleurenpallet.

03/ Essentials

We maakten een website, werkten gratis wandellussen uit en schreven een tactisch campagneplan uit voor twee jaar, inclusief influencer marketing content en verhalen.