00/ The Challenge

Met 25 jaar schrijfervaring als copywriter, journalist en auteur in de pen en een bundel verhalen op de plank, voegt Dirk De Moor eindelijk het woord bij de droom. Via Vinistoires hoopt hij zijn hobbies en professionele bezigheden nog succesvoller te combineren.

Zijn passie voor Frankrijk, wijn en kunstgeschiedenis vloeien samen in unieke historische verhalen, met wijn als rode draad. Of wij hem wilden begeleiden om hier een écht brand met sterke businesscase van maken? Ja, santé!

  • strategie
  • logo en huisstijl
  • grafisch ontwerp
  • informatie architectuur (IA)
  • webdesign

01/ Strategy

Na een uitvoerige audit, schetsten we op basis van de verzamelde input een communicatiestrategie en mogelijk aanbod uit voor de start-up. We herkneedden het basisverhaal en stelden de formules scherp. Ons team ging daarbij geen kritische vraag uit de weg. Geen business as usual dus, maar een strategische oefening op maat van de klant.

02/ Identity

We werkten samen verder op de naam en creëerden een herkenbaar logo en huisstijl, die de joie de vivre en informele sérieux van Dirk met een knipoog accentueren. Na een strenge selectie in de foto’s van Dirk, was ook de beeldtaal in kannen en kruiken.

03/ Essentials

Het investeringsbudget zetten we in om een gebruiksvriendelijke, herkenbare website uit te bouwen. Met deze online publicatietool in handen kan Dirk zich voortaan helemaal uitleven als God in Frankrijk.