00/ De uitdaging

Na 25 jaar schrijven als professioneel copywriter, journalist en ghost-writer besloot Dirk om zijn droom na te streven om een nieuwe onderneming te beginnen waarin hij zijn persoonlijke interesse en passie voor Frankrijk, wijn en kunstgeschiedenis combineerde. Omdat we zowel dromen als een goed glas wijn op prijs stellen, hebben we Dirk geholpen bij het creƫren van Vinistoires.

  • strategie
  • digitale strategie
  • communicatie strategie
  • logo & huisstijl
  • grafisch ontwerp
  • informatie architectuur (IA)
  • wireframes
  • webdesign
  • webdevelopment
Foto van een wijngaard | Vinistoires | Logo en huisstijl | Webdesign

01/ Strategie

Na een aantal auditsessies hebben we een marketing- en verkoopstrategie uitgestippeld om deze startup te voorzien van een vruchtbare bodem om in op te bloeien. In nauwe samenwerking met Dirk hebben we verschillende Vinistoires-formules gemaakt en het belangrijkste merkverhaal geformuleerd.

Vinistoires – Een bundeling historische verhalen | Logo ontwerp

02/ Identiteit

De merknaam inspireerde ons tot het ontwerpen van een logo en identiteit die je niet over het hoofd kunt zien en die tegelijkertijd de levensvreugde en persoonlijkheid van de oprichter weergeven. Aanvullende begeleiding en selectie bij de beeldvorming versterken de look en feel van deze gloednieuwe onderneming.

03/ Essentials

Vinistoires investeerde vervolgens in een gebruiksvriendelijke, direct herkenbare website. We hebben de ondersteunende social-mediakanalen opgezet en gelanceerd om Dirks nieuwe onderneming draaiende te krijgen. Tegenwoordig leeft Dirk het goede leven, en schrijft hij Vinistoires.

Wat zijn jouw uitdagingen?

Neem contact met ons op en vertel ons alles over jouw project, bedrijf of organisatie.

Maak kennis met de monsters