Merk strategie

Merkmakers
We hebben als branding agency al heel wat nieuwe merken mogen uitrollen en verouderde merken mogen herdenken. En we zijn ook trots op onze monstermerken, want dankzij een doordachte merkstrategie kunnen ze stuk voor stuk schitterende resultaten voorleggen.
Zoek de juiste balans emo vs ratio
Bepaal je merkpositie
Elk merk is anders. Gelukkig maar. En de oorzaak vind je vaak bij de drijvende krachten achter het merk. De ingrediënten van een sterk merk vind je steeds terug in de organisatie. Het merk weerspiegelt de ambities van de organisatie. En wij stellen de organisatie dan weer in staat om hun merk ook consequent uit te dragen. Zo bevat een passende merkstrategie flink wat authenticiteit. En dat maakt elk merk anders.


Formuleer je kernbelofte
Pal in het midden tussen wat je organisatie te bieden heeft en waar je (vaak erg diverse) klanten naar op zoek zijn, bevindt zich je merkbelofte. Een belofte die elke potentiële klant ook effectief kan overtuigen om klant te worden. Een belofte die geldt voor je volledige aanbod. Die centrale merkbelofte is de toegevoegde waarde die je moet uitstralen en uitdragen, de basis voor een succesvolle merkbeleving.
Onze expertises in merk strategie
- Merk strategie
- Merk architectuur
- Merk belofte
- Name storming & brand naming
- Bepalen van visie, missie & waarden
- Bepalen van messaging & tone of voice
- Bepalen van een unieke beeldtaal
- Uittekenen van brand roadmaps & plannen
- Storytelling
Behalve het externe luik, komen uiteraard ook vaak internal & employer branding uitdagingen op tafel.
