Hoofdnavigatie
Lobkey Monster
  • Strategie
  • Design
  • Websites
  • Cases
  • Private Seminar
  • Over ons
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  1. Home
  2. Monster blog
  3. Wanneer is het tijd voor een nieuwe huisstijl? #rebranding

Wanneer is het tijd voor een nieuwe huisstijl? #rebranding

Je hebt al een aantal jaren hetzelfde logo en je vraagt je af wanneer het nou tijd is om te investeren in een nieuw logo en huisstijl? Naast de tijdsgeest en imago zijn er nog andere factoren bepalend om te beslissen of het noodzakelijk is om te investeren in een rebranding.

Wanneer is het tijd voor een nieuwe huisstijl? #rebranding

Straalt mijn logo nog het juiste imago uit?

Jammer genoeg bestaan er niet veel tijdloze logo’s. Maar het goede nieuws is, je organisatie blijft ook niet 30 jaar hetzelfde. Je merk strategie verandert en dus kan of moet je logo en huisstijl ook volgen.

Zijn er cruciale factoren gewijzigd in mijn organisatie?

Groei
Je organisatie is de laatste jaren serieus gegroeid en je voelt dat de huidige uitstraling van je logo deze groei niet reflecteert. Logo en organisatie stralen niet dezelfde ambitie uit en zo loop je het risico klanten te mislopen.

Overname
Je neemt een ander bedrijf over en je neemt een heleboel nieuwe expertise over. Je huidig logo omvat niet de nieuwe expertises en … daarnaast kan het zijn dat er zich ook een nieuwe naam opdringt. Een namestorm sessie kan hierbij nuttig zijn. Bij een nieuwe naam hoort uiteraard ook een nieuwe huisstijl.

Wijziging van je diensten en/of producten
Een organisatie staat nooit stil en het aanbod wordt steeds geoptimaliseerd. Het is dan ook logisch dat bepaalde diensten en/of producten wegvallen of juist toegevoegd worden. Maar bedenk wel dat als je het aanbod verandert dat ook een impact heeft op je doelgroep en huisstijl. Reflecteert je huisstijl nog de juiste merkwaarden en expertise? En spreekt die nog de juiste doelgroep aan? Je wil je doelgroepen niet mislopen.

Nieuwe expertise
Je kan als bedrijf in een bepaalde expertise ‘natuurlijk’ groeien. Na zoveel jaren in ‘expertise x’ en ‘y’ wordt je voornamelijk nog gevraagd voor ‘expertise y’ en je wordt de specialist in ‘expertise y’.

Conclusie

Zoals je ziet zijn er een aantal fundamentele zaken die zich opdringen bij het kiezen voor een rebranding. Onderschat de waarde niet van een goede huisstijl, je moet er immers de juiste doelgroep mee aanspreken, en dankzij die doelgroep draait je organisatie goed. Je mag ze dus niet voorbij lopen.
Met een passende huisstijl onderschrijf je nogmaals de waarden en expertises van je organisatie, dit onderscheid je van je concurrenten.

Tijd voor een rebranding? We helpen je graag verder.
Contacteer ons

Dit vind je misschien ook interessant

Gericht communicatie advies?

Gericht communicatie advies?

Zijn haast en spoed terug van (nooit) weggeweest?

Zijn haast en spoed terug van (nooit) weggeweest?

Strategie
  • Marketing strategie
  • Merk strategie
  • Communicatie strategie
Design
  • Logo & huisstijl
  • Grafisch ontwerp
  • Content & production
Websites
  • UX Audit
  • Informatie architectuur
  • Wireframes & prototyping
  • Webdesign
Cases
Private Seminar
  • Vraag een Private Seminar aan
  • Over ons
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Klanten
  • Verkoopsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • © Lobkey Monster
Let's connect
  • Lobkey Monster op Facebook
  • Lobkey Monster op Linkedin
  • Lobkey Monster op Instagram

Oeps! Het ziet er naar uit dat je een verouderde browser gebruikt. Dit kan er voor zorgen dat deze website niet helemaal correct functioneert. We raden je ten sterkste aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een recente browser kan je op veilige en optimale wijze rondsurfen.