Marketing strategie

Creëer een stevige basis
Welke koers wil je varen? Wat zijn de ambities op langere termijn? Samen kijken we naar de toekomst die je als ondernemer of onderneming voor ogen hebt en bepalen we de basisingrediënten waarmee we aan de slag kunnen. Zeker start-ups moeten hier voldoende tijd voor nemen, maar ook doorwinterde organisaties staan best eerst even (opnieuw) stil bij hun fundamenten om zo duurzame concurrentievoordelen te definiëren.
Choose your
battles
Customer centricity
Het klinkt ongetwijfeld vertrouwd in de oren, maar heel wat organisaties slagen er niet in hun klanten centraal te zetten. Dat hoeft ook niet te verwonderen want er is niks zo moeilijk als je te verplaatsen in de positie van je klant. Niks zo uitdagend als het afschudden van alle interne bagage en jarenlange kennis.
Onze aanpak zorgt ervoor dat je zicht krijgt op de behoeftes van je klanten. Tijdens onze workshops slagen we er steeds in om die externe kritische blik te ontwikkelen. Samen zetten we de bakens uit om de verwachtingen van je klanten in te vullen of zelfs te overstijgen.


Baken je speelveld duidelijk af
Elke onderneming moet uiteraard ook rekening houden met de concurrentie. Samen brengen we de externe context in kaart. We bekijken of je inspanningen zowel offline als online voldoende sterk zijn om je concurrenten voor te blijven.

Onze expertises in marketing strategie
Wie bij ons aanklopt voor advies, heeft vaak al heel wat marketing keuzes gemaakt en flink wat bagage. Starten doen we quasi nooit from scratch. We brengen alles in kaart, bieden een kritische blik en focussen op volgende 3 niveaus.
- De behoefte analyse (klant & verwachtingen)
- De markt analyse (concurrentie mapping)
- De online analyse (bepaling van je digitale positie)
