
Toerisme Vlaamse Ardennen: De creatie van het ijzersterke #wandelwalhalla
De rustige Vlaamse Ardennen herbergt een uniek glooiend landschap dat zich perfect leent tot een unieke wandelbestemming in Vlaanderen. Na jaren van investeringen in een infrastructuur van onderling verbonden routes wou de regio haar bijzondere eigenschappen nog beter aan de buitenwereld presenteren.
Lobkey Monster creëerde ‘het Wandelwalhalla’ en we zetten deze nieuwe identiteit volop in met een serieuze imagoboost. Vanuit een ver doorgedreven contentmarketing aanpak, gaven we het merk in handen van enkele tientallen influencers. Twee jaar lang lieten we hen het Wandelwalhalla ontdekken en deelden we hun ervaringen.
Zo verdrievoudigden we het permanente bereik van Toerisme Vlaamse Ardennen via social media tot meer dan 25.000 en bevestigde het verwaarloosbare opt-out cijfer de kwaliteit van de Wandelwalhalla-content. Ook de e-maildatabase breidden we uit met 50% en we creëerden een nieuw toeristisch product: de wandellussen. Deze gratis wandelkaarten werden meer dan 45.000 keer gedownload.
PS, heb je trouwens al gemerkt hoe sterk #wandelwalhalla ingeburgerd is?


